Op donderdag 27 april begon het 4-daagse seminar van Tony Robbins Unleash the Power Within. Ik was erbij en met enkele dagen van 9.00 uur tot 2.00 uur waren het intensieve maar waardevolle dagen.

Intensieve dagen waar ik zo ontzettend veel heb geleerd, dat ik bijna niet kon wachten om een geweldig artikel voor jou te schrijven. De tips die ik met jou ga delen in dit artikel gaan jouw online-marketingleven stukken eenvoudiger maken!

Wil je dus vanaf vandaag meer uit je online marketing halen? Lees dan nu snel dit artikel over: wat ik van Tony Robbins leerde over marketing.

Tony WIE?

Ken je Tony Robbins nog niet? Dan kan ik je nu al vertellen dat er voor jou een wereld open zal gaan.

Tony Robbins

Zoals omschreven op de website: Tony Robbins is Life success coach dedicated to helping people achieve their dreams. Tony trainde onder andere mensen zoals: Serena Williams, Usher en Oprah Winfrey.

Wanneer je echt het maximale uit zowel je persoonlijke als zakelijke leven wilt halen, dan is Tony Robbins echt de man waar je van wilt leren, bijvoorbeeld door het lezen van zijn blog en boeken. Of je gaat als je de mogelijkheid hebt naar Unleash the Power Within (UPW).

Genoeg “Tony Promo”, it’s time to learn!

Yes, zoals ik je dus al liet weten waren het 4 intensieve dagen. Ik leerde ontzettend veel op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en om de 30 minuten stond ik te springen en los te gaan op motiverende muziek en gaf ik duizenden high-fives, knuffels en massages aan wildvreemden. Alleen al voor de massages zou ik volgend jaar zo weer gaan, haha! Maar ook omdat je in deze 4 dagen een focus en motivatie krijgt, die je in je stoutste dromen niet kunt vinden.

De vele inzichten die Tony Robbins geeft, richten zich op persoonlijke ontwikkeling. Mijn marketingbrein ging echter al snel draaien, waardoor ik direct al bij mezelf dacht: “Hee, dit kan ik online ook integreren om meer succes te behalen!”

So here we go! Mijn persoonlijke inzichten voor jou doorvertaald naar online marketing, die je vanaf vandaag kunt integreren. 

#1 Onze “Human Needs”

Wanneer we kijken naar de mens, dan hebben wij 4 primal needs en 2 spiritual needs. Voor jou is het goed om te weten wat deze zijn, niet enkel voor jezelf, maar juist ook om aansluiting te vinden bij jouw doelgroep.

De 4 primal needs:

  1. Zekerheid: Wij willen allemaal stabiliteit en zekerheid in ons leven zoals eten, onderdak en andere materiële middelen.
  2. Onzekerheid: Mensen hebben een behoefte aan verandering om hun lichaam en emoties te trainen. Daarom zoeken wij variatie in stimuli, psychische activiteiten, entertainment, eten e.d.
  3. Betekenis: We willen ons allen speciaal en belangrijk vinden in deze wereld (van betekenis zijn).
  4. Connectie: Wij willen ons connected voelen met iemand of iets. Denk hierbij aan liefde en intensieve interactie.

 De 2 spirituele needs

  1. Groei: Wij willen groeien in deze wereld. Zonder groei zijn wij niet tevreden.
  2. Bijdrage: Wij kunnen niet zonder elkaar overleven en halen voldoening uit het hulp bieden aan anderen. We dragen bij aan de groei van een ander.

Oké, tof die needs! En nu?

Wanneer we in eerste instantie kijken naar de primal needs, dan zie je op nummer 1 staan zekerheid. Als er online iets een belangrijke rol speelt, dan is het wel de zekerheid die je wilt creëren richting jouw doelgroep.

Zekerheid:

Hoe bied je jouw doelgroep zekerheid?

  • Een professioneel design van je website dat aansluit op de behoeftes van jouw doelgroep.
  • Referenties van tevreden klanten die de sitebezoeker overtuigen.
  • Duidelijk vertonen van je NAW-gegevens zowel bovenaan, onderaan en natuurlijk op de contactpagina.
  • Behaalde certificaten, keurmerken en andere autoriteitkenmerken verwerken op je website.

Betekenis

Betekenis is ook een hele belangrijke. Denk maar eens aan de Insta-meisjes, maar ook simpelweg de mensen die ontzettend veel delen.

Hoe laat jij jouw doelgroep van betekenis zijn?

  • Maak het voor jouw doelgroep eenvoudig om jouw artikelen te delen. Wij delen informatie die ons online imago verbetert en waarmee wij ons netwerk helpen (van betekenis zijn).
  • Verzamel positieve referenties van je tevreden klanten en laat ze weten dat ze een ontzettend belangrijke rol spelen in het helpen overtuigen van nieuwe klanten.
  • Zorg voor daadwerkelijke interactie via de social-mediakanalen. Daag je doelgroep uit te reageren op een manier die bij ze past, waardoor ze iets betekenen voor jou én anderen.

Connecties

De online wereld draait om connecties. Hoe creëer jij online connecties?

  • Wees actief via de social-mediakanalen waar jouw doelgroep actief is en ga een actieve communicatie met ze aan.
  • Investeer tijd in jouw klanten en relaties. Verras ze met leuke persoonlijke acties, handgeschreven kaartjes of een persoonlijk e-mailtje.
  • Personaliseer waar mogelijk. Geef mensen écht het gevoel dat je ze persoonlijk benadert en creëer zo verbondenheid.

 Groei

De online wereld is één grote digitale potentie voor mensen die willen groeien. Help jouw doelgroep bij hun groei!

  • Train mensen door middel van een dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse e-mailcampagne.
  • Weet tegen wat voor problemen jouw doelgroep aanloopt en los die problemen op met creatieve content.
  • Zet online programma’s op die mensen eenvoudig kunnen downloaden en waarbij ze direct aan de slag kunnen.
  • Simpelweg gezegd: deel je kennis en laat mensen groeien!

Bijdrage

Of het nou offline of online is, wij willen elkaar helpen en dat doen we vaker dan dat je denkt!

  • Maak gebruik van gastbloggers op jouw website. Gastbloggers zijn superinteressant als ze veel kennis combineren met een actief netwerk.
  • Net zoals bij betekenis, is het verzamelen van referenties ook belangrijk. Laat hierbij weten hoe belangrijk referenties zijn en dat mensen met hun referenties een bijdrage leveren aan het informeren van anderen.
  • Toegang verlenen tot exclusieve content wanneer mensen jouw informatie delen is ook interessant. Zo beloon je mensen direct wanneer zij jouw informatie delen en zijn zij van betekenis voor hun eigen netwerk.

#2 Twee sleutels tot uitzonderlijke communicatie

Het verbaast mij iedere dag nog dat er zo ontzettend veel bedrijven zijn die niet goed weten hoe ze moeten communiceren met hun doelgroep. De reclamefoldertjes die door de brievenbus komen zijn online ook nog overal te vinden.

Is communicatie dan zo moeilijk? Nee totaal niet en met onderstaande 2 sleutels word het nog gemakkelijker:

1. De kwaliteit van mijn leven is de kwaliteit van mijn communicatie

Hoe sta jij als persoon in het leven? Wanneer je enkel geld-minded bent en continu gefocust bent op inkomen en uitgaven dan kun je het in deze wereld wel shaken.

In deze digitale wereld wil je klaar staan voor je doelgroep en ze een geweldige ervaring aanbieden. Wees daarom betekenis-minded in je leven zodat je mensen echt kunt raken.

2. Niks in het leven heeft een betekenis, enkel de betekenis die ik eraan geef

Je hebt kennisdelen en kennisdelen. Mijn advies is om nooit een contentbureau in te huren om je content te maken.

Huh?! Wanneer je online echt van betekenis wilt zijn dan moet jij jouw kennis delen. Jij bent de autoriteit / expert in jouw branche, niet een contentbureau.

#3 De Ultieme Succes Formule

Yeah, daar komt hij dan! Dé succesformule van Tony Robbins waarmee je als ondernemer echt succesvol wordt.

*Mag ik tromgeroffel?*…

1. Ken je resultaat, duidelijkheid is macht

WTF!?”, een gedachte die meerdere keren per maand door mijn hoofd schiet. Er zijn nog steeds zoveel bedrijven die niet weten hoe hun online resultaat eruit moet zien.

Weet jij naar welke statistieken jij maandelijks moet kijken en wat jouw online inzet jou moet opleveren? Wanneer je dat niet weet dan nu direct terug naar de tekentafel!

2. Ken je reden waarom. Waarom is het een must? 

Als je niet weet waar je als bedrijf voor staat, hoe weten andere mensen dit dan?

Marketing gaat in deze tijd niet meer om het bedrijf met het grootste advertentiebudget. Marketing gaat in deze tijd om het creëeren van een geweldige ervaring waar mensen bij aan kunnen sluiten.

Wanneer jij van jezelf “jouw waarom” weet, dan kun je dit vanaf vandaag duidelijk de wereld in knallen. Dit zorgt voor duidelijkheid richting jouw doelgroep en geeft ze de mogelijkheid om zich bij jou aan te sluiten.

3. MASSIVE ACTION

Ahhh, deze is echt héérlijk! Ik had het met jou toch over de duizenden high-fives, knuffels, massages en motiverende muziek?

Dit gebeurde om jezelf in een “peak-state” te gooien. Dit is een status waarin je zo ontzettend veel energie hebt dat je alles wat je wilt mogelijk kunt maken.

Wanneer je online actief bent, dan wil je ook altijd MASSIVE ACTION ondernemen. Een campagne die morgen online moet staan vanwege een speciale feestdag, die moet morgen ook daadwerkelijk online staan.

Toch zie je vaak nog dat er door een slechte planning onvoldoende actie wordt ondernomen, waardoor potentiële kansen tot succesvolle campagnes gemist worden.

Mijn advies: Stel je campagnekalender minimaal 1 maand van tevoren op, zodat je voldoende tijd hebt voor het realiseren van de campagne en op die manier MASSIVE ACTION kunt ondernemen.

4. Weet wat je krijgt

Hoe ziet voor jou online succes eruit en wat zal het jou opleveren wanneer je jouw tijd en geld investeert in online marketing?

Door voor jezelf duidelijke Key Performance Indicators (KPI’s) op te stellen en van tevoren goed te onderzoeken welke online-marketingactiviteiten je écht moet inzetten, maak je voor jezelf duidelijk wat je zult behalen.

5. Verander je aanpak

Wanneer iets niet succesvol is dan moet je simpelweg je aanpak veranderen. Enkel weten veel bedrijven vaak niet dat iets niet werkt. We zijn vaak te druk met andere dingen dan de marketing of we zien simpelweg niet het verschil tussen iets wat wel en niet werkt. A/B-testen in je advertentiecampagnes maar ook om je website te optimaliseren is erg belangrijk.

Vergelijk je online-marketingstatistieken met andere bedrijven of met de statistieken van vorig jaar. Zo kom je erachter wat wel en niet werkt.

Zo weet je zelf wanneer het tijd is om je aanpak te veranderen. Dit in combinatie met een langetermijnvisie is jouw weg tot online succes!

So here you go, de formule tot jouw online succes!

There is more!

Ah! Ik ben niet van het kort en bondig schrijven. Om mijn tekstschrijfster een enorme bult aan redigeerwerk te besparen, wil ik hierbij deel 1 van het artikel afronden.

Deel 1? Jazeker, want ik ga nog véél meer inzichten delen over mijn 4-daagse seminar van Tony Robbins Unleash the Power Within.

Ik ben ervan overtuigd dat je sowieso al aan de slag kunt gaan met bovenstaande 3 tips. Werk deze voor jezelf uit, focus, peak-state en neem massive action!

Vandaag ga jij een verandering maken in deze wereld en in jouw marketing. Laat hieronder jouw e-mailadres achter dan ontvang je volgende week van mij deel 2!

Succes!