[info_box title=”TITLE”]Wil jij het uiterste uit Facebook marketing halen? Zo Ja, weet jij dan exact wanneer jouw doelgroep online is? Veel mensen investeren in dure social media tools om te zien wanneer hun doelgroep online is. Hoor jij daar ook bij? Stop dan onmiddellijk met het investeren in deze tools en investeer 5 minuten in het lezen van dit artikel.[/info_box]

Ik beloof je dat jij na het lezen van dit artikel binnen 10 seconden weet, wanneer jouw doelgroep online is.

Waarom is timing belangrijk?

Steeds meer ondernemers maken gebruik van Facebook marketing, maar meestal hebben ze geen enkel benul van timing. Elk bericht dat jij verstuurd via Facebook, moet een zo groot mogelijke doelgroep bereiken. Maar vaak wordt maar een klein percentage van deze doelgroep bereikt. En heeft  één zeer eenvoudige oorzaak: de berichten worden op de verkeerde tijden verspreid. Als jij weet wanneer jouw doelgroep online is, dan kun je elk bericht een boost geven in de zichtbaarheid.

Facebook timing heeft te maken met het weten hoe de levensstijl van jouw doelgroep eruit ziet – Tweet deze quote

Manier 1: Weten wanneer jouw doelgroep online is (Oude manier)

In het artikel: 5 tips die je binnen no-time vertellen wanneer jouw doelgroep het meest actief is, liet ik weten dat je door middel van Edgerank Checker nauwkeurig kon zien wanneer jouw doelgroep online is via Facebook. Maar deze tool is niet gratis en persoonlijk vind ik dat zonde van je geld. De gouden tip die ik tevens gaf was “als jij weet hoe je doelgroep leeft, wanneer men aan het werk is  en wanneer men zorgt voor het gezin, dan weet je ook wanneer jouw doelgroep wel online is”.

Jouw doelgroep is online op de tijden dat men vrije tijd heeft – Tweet deze quote

Maar….inmiddels is bovenstaande manier achterhaald

De manier hoe je binnen 10 seconden weet wanneer jouw doelgroep online is

Pijlen: De manier hoe je binnen 10 seconden weet wanneer jouw doelgroep online is

Manier 2: Weten wanneer jouw doelgroep online is

Dankzij het geweldige team van Facebook is het sinds enkele weken mogelijk om via de statistieken te zien wanneer jouw doelgroep online is. Om toegang te krijgen tot de statistieken heb je wel minimaal 30 fans nodig, maar dat is uiteraard ook wel het minimale dat je van een serieuze Facebook bedrijfspagina mag verwachten. Ik laat je hieronder in duidelijke stappen zien, hoe je binnen 10 seconden te weten komt, wanneer jouw doelgroep online is.

Waar kan ik zien hoe laat mijn doelgroep online is?

Facebook stappenplan - wanneer is mijn Facebook doelgroep online

Door het volgen van bovenstaande stappen, krijg je binnen 10 seconden te zien wanneer jouw doelgroep online is. Mocht je tegen problemen aanlopen, laat het mij dan weten door onder dit artikel een reactie achter te laten.

Key Takeaways

  • Als je nog geen toegang tot de statistieken hebt, maak dan gebruik van stap 1
  • Maak altijd gebruik van bovenstaande stappenplan, bij het plaatsen van een bericht of het maken van je berichten en /of contentkalender
  • Trek soms ook eens de stoute schoenen aan en plaats berichten op tijden wanneer volgens de statistieken de doelgroep minder online is.

[info_box title=”TITLE”] Ik ben erg benieuwd of jij bovenstaande methode al had ontdekt en of je ook daadwerkelijk beter resultaat boekt met je berichten. Laat je mening hieronder achter.[/info_box]